Dbając o Bezpieczeństwo Bankowości Internetowej, stosujemy dwustopniowe logowanie do konta internetowego za pomocą SMS lub Aplikacji Bs Skawina MobileNet.
Przed dokonaniem autoryzacji przelewu dokładnie przeczytaj treść SMS-a lub treść potwierdzenia w Aplikacji Bs Skawina MobileNet. Jeśli dane te nie zgadzają się z wypełnionym przelewem NIE DOKONUJ POTWIERDZENIA WYKONANIA PRZELEWU!
Potwierdzenie przelewu w Aplikacji Bs Skawina MobileNet zawiera pełne dane wprowadzonego przelewu.
Wzór potwierdzenia przelewu wysłany sms-em wygląda następująco:
BS Skawina Operacja nr 1 z dn. 2018-09-20 – Przelew z „Nr rachunku nadawcy”
na „Nr rachunku odbiorcy” kwota: 100,00 hasło: XXXXXXXX
Hasła wysyłane SMS-em Bank przesyła tylko na wskazany przez Klienta numer telefonu. Ponadto możesz skorzystać z funkcji informacyjnej SMS, dzięki której Bank powiadomi Cię o każdym zalogowaniu na Twoje konto internetowe. Jeśli otrzymasz takiego SMS-a, a Ty osobiście nie dokonałeś tego logowania ZGŁOŚ TEN INCYDENT NIEZWŁOCZNIE DO BANKU!
W przypadku braku możliwości kontaktu z Bankiem, istnieje możliwość samodzielnego zablokowania konta, poprzez trzykrotne wpisanie błędnego hasła do logowania lub kliknięcia na stronie logowania w kafelek "Zablokuj dostęp".
Opcja "Zablokuj dostęp" to formularz, który służy do samodzielnego zablokowania dostępu do Bankowości Elektronicznej w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa dostępu Twojego konta. Po podaniu prawidłowych danych: zablokowany będzie dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej, możliwość wykonywania transakcji oraz dostęp poprzez Bankowość Mobilną. Celem potwierdzenia operacji wyślemy powiadomienie SMS. Na stronie formularza z przyczyn bezpieczeństwa nie będzie informacji o poprawności dokonanej operacji. Odblokowanie dostępu będzie możliwe po kontakcie z placówką Banku.
Dbajmy o bezpieczeństwo naszych pieniędzy!
Przed zalogowaniem:
- Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia:
1. Czy adres rozpoczyna się od „https://”?
2. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane? - Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce):
1. Czy certyfikat został wystawiony dla domeny:
„e.bs-skawina.com.pl” dla użytkowników eBankNet
„ec.bs-skawina.com.pl” dla użytkowników eCorpoNet
2. Czy certyfikat jest ważny?
Pamiętaj:
- Chroń swoje hasła!
- Sprawdź poprawność danych zawartych w SMS lub Aplikacji Bs Skawina MobileNet z treścią autoryzowanego przelewu przed potwierdzeniem transakcji
- Zaleca się ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać stosowania metody kopiowania. Jeśli jednak skorzystasz z tej metody koniecznie sprawdź poprawność skopiowanych danych
- Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł
- Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję
- Zanim podasz hasło – sprawdź certyfikat strony
- Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu
- Zaleca się zmianę hasła logowania przynajmniej raz w miesiącu
- Zaleca się korzystanie z aktualnego oprogramowania antywirusowego
- Zaleca się używanie zapory sieciowej
- Zaleca się regularną aktualizację systemu operacyjnego
- Połączenie z Internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WIFI)
- Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych)
- System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
- Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia – WYLOGUJ
- Pamiętaj, za bezpieczeństwo swojego komputera odpowiadasz sam
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem!
Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o:
- zainstalowanie na telefonie Klienta żadnego oprogramowania z wyłączeniem aplikacji mobilnej Bs Skawina MobileNet
- instalację certyfikatów na komputerach i telefonach komórkowych
- podanie danych kart płatniczych i kredytowych (numer karty, kod PIN) oraz danych dotyczących Twojego telefonu (numer i model)
- udział w testowaniu nowych funkcjonalności serwisu transakcyjnego
- wykonanie przelewów testowych, ani zwrot środków na rachunki innych Klientów.
Zachęcamy do regularnego odwiedzania strony:
na której Związek Banków Polskich przedstawia aktualne ostrzeżenia oraz porady utrzymania bezpieczeństwa bankowości internetowej.
Komisja Nadzoru Finansowego wydała Poradnik Klienta Usług Finansowych „Bezpieczeństwo Systemów Teleinformatycznych – zmiany, trendy i zasady”.
NIEBEZPIECZEŃSTWA, KTÓRE WARTO ZNAĆ (kliknij w poniższe linki, by zapoznać się z ich treścią):