Oszuści dzwonią z różnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostęp do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używa słowa np. konto zamiast rachunek.
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
- Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.
Zapoznaj się z poniższymi komunikatami. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
- https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki lub otwórz i przeczytaj.