Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej Banku Spółdzielczego w Skawinie

Wstęp deklaracji

Bank Spółdzielczy w Skawinie zobowiązuje się zapewnić pełną dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do 31.07.2025 r. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.bs-skawina.com.pl/

Dane teleadresowe

Bank Spółdzielczy w Skawinie
Rynek 19
32-050 Skawina
tel. 12 276-38-16

Data publikacji strony internetowej: 1.02.2001 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26.06.2025 r.

Wytyczne standardu WCAG 2.2 dla dostępności treści internetowych, są następujące:

Za­sa­da

Wy­tycz­ne

Kry­te­rium suk­ce­su

Po­ziom

1 – Po­strze­gal­ność

1.1 – Al­ter­na­ty­wa w po­sta­ci tek­stu

1.1.1 – Treść nie­tek­sto­wa

A

1.2 – Do­stęp­ność me­diów zmien­nych w cza­sie

1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (na­gra­nie)

A

1.2.2 – Na­pi­sy roz­sze­rzo­ne (na­gra­nie)

A

1.2.3 – Au­dio­de­skryp­cja lub al­ter­na­ty­wa dla me­diów (na­gra­nie)

A

1.2.4 – Napisy rozszerzone (na żywo)

AA

1.2.5 – Au­dio­de­skryp­cja (na­gra­nie)

AA

1.3 – Moż­li­wość ad­ap­ta­cji – Od­po­wied­nia (zro­zu­mia­ła) pre­zen­ta­cja za­war­to­ści

1.3.1 – In­for­ma­cje i re­la­cje

A

1.3.2 – Zro­zu­mia­ła ko­lej­ność

A

1.3.3 – Wła­ści­wo­ści zmy­sło­we

A

1.3.4 – Orien­ta­cja – wy­świe­tla­nie tre­ści w ukła­dzie po­zio­mym, jak i pio­no­wym

AA

1.3.5 – Okre­śle­nie pra­wi­dło­wej war­to­ści

AA

1.4 – Moż­li­wość roz­róż­nie­nia – Uła­twie­nie per­cep­cji tre­ści

1.4.1 – Uży­cie ko­lo­ru

A

1.4.2 – Kon­tro­la od­twa­rza­nia dźwię­ku

A

1.4.3 – Kon­trast (mi­ni­mal­ny)

AA

1.4.4 – Zmia­na roz­mia­ru tek­stu

AA

1.4.5 – Tekst w po­sta­ci gra­fi­ki

AA

1.4.10 – Za­wi­ja­nie tek­stu

AA

1.4.11 – Kon­trast dla tre­ści nie­bę­dą­cych tek­stem

AA

1.4.12 – Od­stę­py w tek­ście

AA

1.4.13 – Tre­ści spod kur­so­ra lub fo­ku­sa

AA

2 – Funk­cjo­nal­ność

2.1 – Do­stęp­ność z kla­wia­tu­ry

2.1.1 – Kla­wia­tu­ra

A

2.1.2 – Brak pu­łap­ki na kla­wia­tu­rę

A

2.1.4 – Jed­no­li­te­ro­we skró­ty kla­wi­szo­we

A

2.2 – Wy­star­cza­ją­ca ilość czasu

2.2.1 – Moż­li­wość do­sto­so­wa­nia czasu

A

2.2.2 – Wstrzy­my­wa­nie (pauza), za­trzy­my­wa­nie, ukry­wa­nie

A

2.3 – Ataki pa­dacz­ki – Mi­go­ta­nie

2.3.1 – Trzy bły­ski lub war­to­ści po­ni­żej progu

A

2.4 – Moż­li­wość na­wi­ga­cji

2.4.1 – Moż­li­wość po­mi­nię­cia blo­ków

A

2.4.2 – Ty­tu­ły stron

A

2.4.3 – Ko­lej­ność fo­ku­su

A

2.4.4 – Cel linku (w kon­tek­ście)

A

2.4.5 – Wiele spo­so­bów na zlo­ka­li­zo­wa­nie stro­ny

AA

2.4.6 – Na­głów­ki i ety­kie­ty

AA

2.4.7 – Wi­docz­ny fokus

AA

2.4.11 – Fokus niezakryty (minimum)

AA

2.5 – Spo­so­by wpro­wa­dza­nia da­nych

2.5.1 – Gesty punk­to­we

A

2.5.2 – Anu­lo­wa­nie klik­nię­cia

A

2.5.3 – Ety­kie­ta w na­zwie

A

2.5.4 – Ak­ty­wo­wa­nie ru­chem

A

2.5.7 – Przeciąganie

AA

2.5.8 – Rozmiar celu

AA

3 – Zro­zu­mia­łość

3.1 – Moż­li­wość od­czy­ta­nia

3.1.1 – Język stro­ny

A

3.1.2 – Język czę­ści

AA

3.2 – Prze­wi­dy­wal­ność

3.2.1 – Po ozna­cze­niu fo­ku­sem

A

3.2.2 – Pod­czas wpro­wa­dza­nia da­nych

A

3.2.3 – Kon­se­kwent­na na­wi­ga­cja

AA

3.2.4 – Kon­se­kwent­na iden­ty­fi­ka­cja

AA

3.2.6 – Spójna pomoc

A

3.3 – Pomoc przy wpro­wa­dza­niu in­for­ma­cji

3.3.1 – Iden­ty­fi­ka­cja błędu

A

3.3.2 – Ety­kie­ty lub in­struk­cje

A

3.3.3 – Su­ge­stie ko­rek­ty błę­dów

AA

3.3.4 – Za­po­bie­ga­nie błę­dom (kon­tekst praw­ny, fi­nan­so­wy, zwią­za­ny z po­da­wa­niem da­nych)

AA

3.3.7 – Ponowne wpisy

A

3.3.8 – Dostępne uwierzytelnianie AA

4 – Kom­pa­ty­bil­ność

4.1 – Kom­pa­ty­bil­ność

4.1.2 – Nazwa, rola, war­tość

A

4.1.3 – Ko­mu­ni­ka­ty o sta­nie

AA


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Bank Spółdzielczy w Skawinie zobowiązuje się do spełnienia wszystkich wytycznych standardu WCAG 2.2 na poziomie AA do 31.07.2025 r.

Data sporządzenia deklaracji

Oświadczenie sporządzono dnia: 26.06.2025 r. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Team Solution, ul. Piłsudskiego 71a, 34-600 Limanowa, NIP: 737-208-68-81.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z działem IT Banku Spółdzielczego w Skawinie, adres e-mail: bs-skawina@bs-skawina.com.pl, tel. +48 12 276-05-41. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.