RODO
Przetwarzanie danych osobowych
Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Skawinie. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą.
Od dnia 25 maja 2018 r. stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (w skrócie „RODO”).
Bank Spółdzielczy w Skawinie jako administrator Pani/Pana danych osobowych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Kontakt do Administratora danych osobowych:
Bank Spółdzielczy w Skawinie
Rynek 19
32-050 Skawina
tel. 12 276-38-16
e-mail: bs-skawina@bs-skawina.com.pl
Inspektor Ochrony Danych (IOD):
Marta Pietrzak
e-mail: iod@bs-skawina.com.pl
Adres do korespondencji:
Inspektor Ochrony Danych
Bank Spółdzielczy w Skawinie
Rynek 19, 32-050 Skawina
Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta w zakresie danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Skawinie
Klient indywidualny, Klient instytucjonalny, klient ubezpieczeniowy Banku Spółdzielczego w Skawinie jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw klienta wynikających z Rozporządzenia 679/2016 (RODO), a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
- Klient może zgłosić wniosek do Banku w każdej chwili.
- Bank rozpatruje wniosek złożony przez klienta Banku lub osobę działającą w jego imieniu:
- a) w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
- b) w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań klienta ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania Inspektor Ochrony Danych poinformuje klienta listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia,
- c) w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem klienta, Inspektor Ochrony Danych niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje klienta o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- Klient może złożyć wniosek z wykorzystaniem formularza opracowanego przez Bank. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Banku, w dedykowanej zakładce RODO (bs-skawina.com.pl) lub w Placówkach sprzedażowych Banku. Wniosek klienta powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.
- Klient może złożyć wypełniony wniosek w każdej Placówce sprzedażowej Banku.
- Placówka sprzedażowa Banku obsługuje wniosek klienta w zakresie obowiązku informacyjnego (udziela informacji klientowi), prawa do cofnięcia zgody na cele marketingowe oraz prawa do sprostowania (aktualizacji danych). W przypadku pozostałych praw klienta, obsługę wniosku realizują dedykowani pracownicy Centrali Banku (pracownik Placówki sprzedażowej w tym celu przesyła zeskanowany wniosek klienta na dedykowany adres: iod@bs-skawina.com.pl).
- Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Bank żądania klienta.
- Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Bank. Informacja o trybie zgłaszania reklamacji dostępna jest na stronie internetowej Banku.
- W imieniu Banku, Inspektor Ochrony Danych udziela klientowi odpowiedzi na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub mailowo, a w sytuacjach gdy klient o to poprosi, jednak z zachowaniem zasad bezpieczeństwa tzn. treść odpowiedzi będzie zaszyfrowana, a hasło do odszyfrowania podane zostanie klientowi inną drogą przekazu.
- Bank nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku.
- W przypadku, gdy klient składa wniosek w charakterze ubezpieczonego / ubezpieczającego / uprawnionego / uposażonego w umowie ubezpieczenia zawartej za pośrednictwem Banku z zakładem ubezpieczeń z nim współpracującym (dotyczy realizacji praw klienta, którego dane zostały powierzone do przetwarzania Bankowi przez zakład ubezpieczeń będący ich administratorem), Bank informuje zakład ubezpieczeń o złożonym żądaniu realizacji praw klienta w zakresie danych osobowych, przekazując zakładowi ubezpieczeń wniosek w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia wniosku przez klienta. Odpowiedź na wniosek klienta jest w tym przypadku udzielana bezpośrednio przez zakład ubezpieczeń lub przez Bank w terminie i w sposób uprzednio uzgodniony z zakładem ubezpieczeń.
- Właściwym dla Banku organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem Placówki sprzedażowej lub z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@bankbps.pl
Administrator – Bank Spółdzielczy w Skawinie
Podstawa prawna:
Pobierz wniosek:
- Wniosek realizacji praw Klienta zgodnie z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO)
- Obowiązek informacyjny dla Klienta
Klauzula informacyjna:
Monitoring wizyjny
Bank Spółdzielczy w Skawinie informuje, iż w placówkach bankowych znajduje się monitoring wizyjny. Obraz z monitoringu podlega rejestracji w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia. Podstawą przetwarzania jest prawnie usprawiedliwiony interes Banku. Zapisy z monitoringu przechowuje się przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.